Translate It

29 Ocak 2011 Cumartesi

Hayri Usta Ocakbaşı Salonu-Taksim

Oburistan'ı ayaklarına serdik.


 
   Son yazıda, "Birkaç gün sonra size daha iyi bir yeri tanıtacağım." demiştim; ama olmadı. Çünkü hâlâ fotoğrafları bana gelmedi. Onu beklemek yerine, başka bir yeri yazayım dedim en sonunda:)

  Blogda şöyle salaş sayılabilecek, üstelik de ünlü dürümcülerden hiç bahsetmemişim, hakikaten ayıp bana. Çoğu kişinin bildiği bir yerden başlayalım o zaman: Hayri Usta.
  Hayri Usta, benim ilk kez eniştemle gittiğim bir yerdi. Çektiği bir televizyon programından sonra deli gibi acıkan beni buraya götürmüştü eniştem, çok beğenmiştim. Sonra arkadaşlarımla, ailemle defalarca gittim. Pek çok kişiye tanıttım. Hâlâ da Taksim'deysem, canım dürüm çekmişse buraya giderim.
  Biraz bahsedersem: Bir kere, burası her zaman kalabalıktır; yer bulmanız bir hayli zor olur. İkincisi öyle çok titiz bir yer değildir. Çok salaş da sayılmaz; ama küçük dürümcü dükkânlarından üç dört kademe de yüksektir diyebiliriz.


 Benim sevdiğim yönü ise şu: Biliyorsunuz, genelde birkaç kat lavaşın içine az miktarda etle servis ediliyor dürümler. Burada, Antep usülü yapılıyor. Gaziantep'te, Adana kebap parmaklı ekmeğin (fotoğraftaki) içine konur, taze soğanla zenginleştirilir, üstüne de pul biber serpilir. Ekmek lezzetli olduğu için hem ekmeğin tadını alırsınız hem de kalın olmadığı için etin.





   Ciğer, tavuk, Adana, Urfa dürüm çeşitleri bulunur. En son mantarla da dürüm yapmaya başlamışlardı. İnternette pek çok çeşit gözüküyor; ama sorduğunuzda size bunları söylerler:)
   Ayran açık ve köpüklüdür.
   Fiyatları uygundur ve her tip insanı görürsünüz burda.

   Hem uygun fiyatı hem de dürümü sebebiyle burası zaten yeterince ünlü. Rahat edeceğiniz de bir mekân.
   Akşamları, İstiklal Caddesi'nin biraz uzağında olduğu için kapının önünde yemek yemek oldukça keyifli oluyor. Arkasından güzel bir çayla keyfinize keyif de katıyorsunuz.

   Buraya Ne Zaman Gidelim? : Canınız dürüm çekti, yüksek fiyatlı yerleri de istemiyorsunuz. Buraya gidin. Ama burda yiyeceğiniz dürüm elbette en iyi dürüm değil, onu da bilin. Ortalamanın az üstü. Öğrenciyseniz zaten burayı biliyorsunuzdur:)

   Gitmek isteyenler için: İstiklal Caddesi'nde ilk Ziraat Bankası'nın karşı sokağından girin.
   Açık adresi: Çukurlu Çeşme Sok. No: 15 Zarife Restaurant Yanı Katip Mustafa Çelebi Mh. Beyoğlu, İstanbul
   Telefon: (0212) 249 31 41
   Yemeksepeti'nden de hizmet veriyor.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder